Què és el mètode NATACIÓ 3.0?
És el sistema d’ensenyament de la natació que s’implementa al CEM Guinardó i que pretén establir un marc d’aprenentatge basat en el protagonisme de l’alumn@ i en generar entusiasme i emocions positives envers les habilitats aquàtiques.
En què es basa?
En potenciar l’aspecte motivacional de l’activitat per afavorir l’interès i, alhora, la consecució dels objectius plantejats, El joc, entès com l’àmbit natural de desenvolupament infantil i el seu factor de diversió inherent, fan que tot allò que s’aprengui dins d’aquest context quedi lligat a emocions positives, promovent adhesió a l’activitat.
Com és una classe de natació?
Es realitza a través d’activitats molt dinàmiques centrades en aprendre jugant com a estratègia d’ensenyament; respectant sempre els diferents ritmes d’aprenentatge i potenciant les estratègies individuals. Amb una distribució de l’espai el més àmplia possible per afavorir la riquesa motriu, el temps real de pràctica dins l’aigua i la combinació d’elements bàsics jugats amb aprenentatges tècnics de natació.
Amb una combinació de reptes i diversió, en format jugat potencia l’aprenentatge. Per altra banda, l’exercitació motriu constant, sense llargues esperes, promou la plasticitat cerebral i l’activació de la capacitat per adquirir habilitats y millorar les existents.
I què diuen els experts?
El mètode s’explica a través de la neuroeducació, la ciència que fusiona la psicologia educativa (conductes i entorns), la neurociència (funcions cerebrals) i la pedagogia (procediments d’aprenentatge).
Tot mètode ha de ser aplicat amb la intenció d’optimizar el procés d’aprenentatge, transformant el coneixement en quelcom aplicable a la vida diària des de l’emoció. La repetició no genera aprenentatge per si sola: cal buscar l’experiència unida a les emocions positives per promoure aprenentatges sòlids. Cal crear un bon context educatiu; divers i basat en crear entusiasme i donar lloc a proposar solucions als problemes plantejats.
El joc ofereix diversió i riure; dos aspectes que augmenten els nivells d’enzims en el cervell generant noves connexions que augmenten la capacitat de recepció de nous coneixements.
Cal treure partit del fet que l’activitat física representa un element potenciador de l’aprenentatge, doncs eleva la producció d’endorfines, causant ben estar físic i mental i afavorint la plasticitat cerebral.
Les emocions positives lligades a una activitat augmenten les connexions entre les diferents àrees del cervell afavorint la fixació dels aprenentatges.
Si vols que aprenguin a nedar amb el mètode més divertit, natural i adaptat a tots els ritmes d’aprenentatge, un curs de NATACIÓ 3.0 és el estaves buscant.
CEM Guinardó